Op Twitter:

zaterdag 1 februari 2014

Ras El Hanout

Tajine

Twee dingen die mij deze zaterdagmiddag al op tijd de keuken in krijgen: in de nieuwsbrief van mijn Odin-tas lees ik een recept dat me aanspreekt. Ook heb ik net mijn zus aan de telefoon gehad en daarbij kwam het tv-programma My Kitchen Rules weer eens ter sprake. Het enige tv-programma dat ik dankzij haar dagelijks kijk of opneem. Het stimuleert tot koken. En eten.

Het tajine-recept uit de nieuwsbrief vraagt om het mengsel Ras El Hanout. Lang leve internet! Ik haal mijn vijzel tevoorschijn, mijn tajine en wat zakjes specerijen en kruiden. Een mooie pompoen. Ui, knoflook, verse gember. Na een tijdje loop ik de gang in om weer binnen te komen. Het ruikt hier heerlijk. Ik heb er vertrouwen in dat het ook goed gaat smaken. Er is alleen één klein puntje: ik ben overgevoelig voor specerijen. Daarom houd ik het meestal bij zout en tuinkruiden. Toch moet en zal ik dit geurende gerecht proeven. Met mijn eigen Ras El Hanout. En een aflevering van My Kitchen Rules.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten