Op Twitter:

donderdag 28 november 2013

Punniken

OefenenOp Facebook veel reacties na het plaatsen van deze foto gisteren. Gezellige praat over draden instoppen, over vrolijke kleurtjes en over de zin om ook te beginnen met haken. Dan reageert ineens een familielid:

'Afgelopen week was er bij Man Bijt Hond een man van middelbare leeftijd die als hobby heeft: Punniken, hij vertelde trots dat hij zonder bovenmatige inspanning een meter per uur produceert.'

Haha, daar heb ik ook een stukje van gezien. Ik lees dat de goede man een YouTube-kanaal heeft en jawel:


Maar toch, hè? Punniken was altijd leuk om te doen. Ik heb zelf nog een grappig klosje in de boekenkast staan, ooit uit nostalgie aangeschaft. Jammer dat er vroeger niet veel te doen viel met die gepunnikte sliert. Maar de discussie heeft mij al naar een zoekmachine op internet geleid. Zodat ik ontdek dat er punnikmachines bestaan. Dat punniken weer helemaal hip is. Dat je er vrolijke bloemen en sierlijke woorden mee kunt maken. Of een koddig kerstboompje. Oh, jee. Ik vrees dat ik op zoek ga naar mijn punnikklosjepopje. Houd me tegen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten