Op Twitter:

zondag 13 november 2011

Doorgeslagen

Terwijl ik deze zondagmorgen wakker word met Rudolph's broodpudding-muffins* en garnalenkroketjes in 24Kitchen, denk ik terug aan de drie jaar oude VPRO-documentaire die ik gisteren op YouTube zag. Een moeder houdt zoveel van haar zoon, dat ze hem alleen maar Raw Food laat eten. Want alle andere voeding is slecht.
Ik ken de principes van Raw Food en ik geloof ook dat onbewerkte producten in hun natuurlijke staat, met al hun enzymen nog aanwezig, veel goeds kunnen doen. Ik heb creatieve Raw Foodies gezien die echt niet alleen sla eten, maar receptjes bereiden om je vingers bij af te likken. Ik maak ook weleens zo'n gerechtje. Bovendien ben ik ervan overtuigd dat vers beter is dan verpakt en dat veel kant-en-klaar spul bomvol rotzooi zit. En mij maak je tegenwoordig ook blijer met een frisse salade dan met een gefrituurde hap.

Maar is het toverwoord hierin niet evenwicht? Moet je niet af en toe iets lekker slechts eten en daar gruwelijk van genieten? Is slecht trouwens wel zo slecht? En what about het sociale aspect? Is deze moeder wel zo gezond bezig? En straalt ze dat zelf uit?

(*Broodpuddingmuffins zonder streepje zou volgens de spellingcontrole vervangen moeten worden door Sickbuildingsyndroom. Misschien kunnen we die dingen beter bĂșiten eten).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten