Op Twitter:

vrijdag 12 augustus 2011

Badderen, badderde, gebadderd

Hoe 't met het badje is dat ik bij het grofvuil had gevonden? Goed!

Na mijn ijverig gepoets was het hygiënisch gezien verantwoord om er gebruik van te maken, al oogde het nog niet zo. En het vóelde ook nog als andermans bad. Ik moest het mezelf nog toe-eigenen. Dus zat er maar één ding op: vullen en erin gaan zitten. Dat deed ik. De eerste keer in bikini.

Er deed zich een klein probleempje voor. Het. Bad. Liep. Langzaam. Leeg. Iets met het ontbreken van een aansluiting op de afvoer. Maar het moest wel een mobiel badje blijven en zo zat ik een paar herfstige zomeravonden met mijn hand op het afsluitdopje te drukken terwijl de rest van mijn lichaam zich opgevouwen probeerde te ontspannen. Onvoorstelbaar hoeveel houdingen er trouwens mogelijk zijn om in zo'n zitbadje te kunnen liggen. Ik ontdek er steeds meer.

Ik vroeg of Erik toch eens naar die langzame leegloop wilde kijken. Misschien een idee had. Dat had hij. Hij kitte het roostertje vast, zodat dat niet meer kon schuiven. Dop erop en voilà. Dankzij hem zit/lig ik weer iedere dag behaaglijk warm te genieten. Het bad loopt bijna niet meer leeg. Dat brengt me alleen op een nieuw kleinigheidje: de uitdaging om het water er weer langzaam uit te krijgen zonder de badkamer te laten overstromen.

Blij met bad
(Afbeelding gemaakt met AvatarCreator2)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten