Op Twitter:

zondag 2 januari 2011

Gemis

Ik had het moeten weten. Sterker nog: ik wist het. Ik hou van opruimen en kan goed afstand doen van dingen. Gewoon een kwestie van jezelf afvragen of je aan een item gehecht bent, of je het mooi vindt of dat je het regelmatig gebruikt. Zo niet, dan kan het weg.
Hoe heb ik het dan in mijn stomme hoofd gehaald om mijn ligbad te dumpen? Ik lag er bijna dagelijks in te weken! Ik had een goede vriendschap met Duckie, de badeend. Voor verjaardagen wilde ik altijd badspul en dat was niet omdat ik niks beters wist te vragen.

Achteraf gezien snap ik het wel. Het was zomer en ik had het nog niet zo koud. De woningbouwvereniging kwam de toiletruimtes en badkamers verbouwen en het bad moest ik er zelf uithalen. De vloer eronder bleek er slecht aan toe te zijn. Terugplaatsen zou niet eenvoudig zijn. Ik zou gewoon gaan genieten van een mooie nieuwe douche en kuste de kuip vaarwel.
Spijt. Spijt. Spijt. Het blijkt een dagelijks gemis. En nu zien Duckie en ik nog maar één oplossing. Dat dit ding op de markt gebracht wordt: de 'Temporary tub'. Dat tijdelijke spreekt me erg aan. Een bad dat er gemakkelijk in, maar ook weer uit kan. Heeft u anders de gouden tip?

De goede oude tijd

3 opmerkingen:

  1. de goude tip: je hebt vlakbij toch een vijver in het valkenberg..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Over het valkenberg gesproken:
    Hierbij een foto van mij in het valkenberg met toen nog meer fonteinen en leuke verlichting.

    http://bertvangerven.nl/stamboom/1951-lambertus-jacobus-van-gerven/fotoalbum/1955-valkenberg.jpg

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik dacht eerder aan heerlijk Warm water. :) 't Zou wèl leuk voor Duckie zijn, dat geef ik toe. :)

    Wat leuk dat jij zoveel foto's van vroeger hebt. Was er een fotograaf in jouw familie?

    BeantwoordenVerwijderen